Bemutatkozás és témaválasztás

Történelmi áttekintés

A XX. Század eleje és az I. világháború

Az I Világháborútól a II.

Világháborúig terjedő időszak

A II. Világháború: Britek a németek ellen

A világháború utáni navigációs követelmények

Az RDF és az ADF

A VOR és a DME

Szómagyarázat

Leadandó

Tisztelt Látogató!

 

Üdvözöllek a honlapomon, bármely szegletéből is tévedtél ide a nagyvilágnak!

 

Magamról

(mottó: “Szerénység, ha van valami magamban, amit szeretek az a szerénység…” Bástya elvtárs örökbecsű gondolatai)

E honlap szerzője Rajnai Gábor első éves hallgató a Miskolci Egyetem Műszaki Földtudományi Karán, az MF12M3 tankörben. A honlap elsődleges célja, hogy a lehető legkisebb energiabefektetéssel a lehető legjobb jegyet eredményezze az I. éveseknek kiírt (Sz)Ámítástechnika című tárgyon. Ehhez mérten nem untatnék senkit személyes részletekkel (ha valaki feltöri az UNI Hotel biztonsági rendszerét, akkor sokszor láthat dohányozni a parkolóban). Technikailag kevésbé felkészült olvasóim minden csütörtökön láthatnak öt másodpercig, amint elrohanok a Miskolci Egyetem Főépületében elhelyezett Foucault inga mellett, amiről állítólag élő internetes közvetítés is van. Mivel Zergi tanárúr megköveteli a pontosságot gyakorlatain, ezért a 13:45-től 14:00-ás intervallumban a kvázi-fénysebességgel haladó test lennék én. Egyébként 1983-ban születtem, gondolom ez is mindenkit nagyon foglalkoztat, ami viszont az én fejemben jár, azon kívül, hogy piszok jó olajmérnökké váljak, a repülés.

 

Témaválasztás

 

Körülbelül 2004-ben fedeztem fel magamnak a Flight Simulator nevezetű programot, gondoltam 5 perc erejéig majd leköt, aztán két hét múlva az éjszaka már az esztergapad mellett talált, ahol két kibelezett joystick alkatrészeiből építettem első magassági kormány-oldalkormány kombómat. És valahogy a szenvedély nem csitult, pláne, amikor felfedeztem magamnak a virtuális pilóták számára kitalált tereket, a VATSIM-et és az IVAO-t. Azonban el kell ismernem, hogy bár mindig jobban szerettem VOR alapján repülni, mint GPS alapján, az utóbbi rendszert ismertem behatóbban. Erről a szerkezetről Rod Machado is csak úgy mesél nekünk a Flight Simulator 2004-ben “How does it work, it’s Magic”. Nos, most itt volt a lehetőségem rá, hogy mint egyik tárgyamhoz, a geodéziához kapcsolódó témának egy kicsit utánanézhettem, mégis hogyan működnek a valóságban ezek a rendszerek.

 

 

A háttérkép egy ún. Girokoptert ábrázol. A girokopteren a helikopterrel ellentétben nem a rotorokon van a meghajtás, hanem egy külön légcsavar hajtja előre a gépet. A rotorok a légáramlástól kezdenek el forogni. Éppen ezért a girokopter a helikopterrel ellentétben képes vitorlázni, viszont nem tud helyből felszállni.